Ritual de meditație din doar 6 pași simpli

Meditația este printre cele mai ușoare lucruri pe care le poți face atunci când vrei să iei o pauză de la toate gândurile, problemele și vrei să te relaxezi. În acest articol vei afla cât mai multe despre această practică, dar și cum să începi întregul ritual de meditație.

De unde a început?

Cu toții am auzit despre meditație, dar puțini sunt oamenii care știu și de unde a început acest lucru. Meditația este o practică în care o persoană folosește o tehnică de relaxare, precum concentrarea minții asupra respirației, a unui obiect sau a unui gând. 

Această practică se folosește în numeroase religii și ar o vechime destul de mare, iar cele mai vechi înregistrări ale meditației datează de la aproximativ 5.000 până la 3.500 î.Hr.

Cum știm asta? Potrivit lui Robert Puff Ph.D., arheologii au descoperit în Valea Indusului dovezi de ale practicii de meditat în arta murală. 

Desenele înfățișează persoane care sunt așezate în ceea ce mulți dintre noi am recunoaște ca fiind poziții de meditație. Mai exact, figurile stăteau pe pământ cu picioarele încrucișate, aveau mâinile sprijinite pe genunchi, iar ochii le erau ușor închiși.

De asemenea, există o serie de scripturi indiene prin care se descriu tehnicilor de meditație, iar acestea datează de aproximativ 3.000 de ani.

O vreme lungă în care oamenii au meditat și au transmis la rândul lor generațiilor următoare această practică.

 

Beneficiile meditației

Dacă vrei te apuci de meditat trebuie să știi că beneficiile acestei practici nu sunt puține și probabil te-ar putea ajuta să îți rezolvi câteva probleme din viață.

Ritualul de meditație ne poate oferi un sentiment de calm, pace și echilibru. Este benefic atât pentru o stare de bine emoționată, dar și mentală. Iar aceste beneficii nu se termină atunci când se încheie sesiunea de meditație.

Meditația vă poate ajuta să vă purtați mai calm pe parcursul zilei și vă poate ajuta să gestionați simptomele anumitor afecțiuni medicale.

Dar cu ce ne poate ajuta exact?

Meditatul constant poate duce la reducerea stresului acumulat, dar și la reducerea anxietății ( în cazul în care problemele sunt mai grave și este vorba despre depresie, vă recomandăm să mergeți și la un psiholog).

Potrivit unui studiu realizat de către Universitatea Waterloo, dacă ne acordăm zilnic doar 10 minute de meditație conștientă, gândurile, dar și stările anxioase se pot reduce semnificativ.

 

Ai probleme cu somnul și nu știi ce să faci?  Poate că răspunsul pentru tine este să începi să meditezi. De ce? Practicarea meditației poate îmbunătății somnul. Meditând vei putea să îți controlezi sau să redirecționezi gândurile rapide sau fugare care duc adesea la insomnie. Astfel că, te ajuta să îți relaxezi corpul, eliberând tensiunea acumulată și îți va oferi o stare de calm,  stare în care este mai probabil să adormi. 

De asemenea, te poate ajuta să controlezi percepția de durere pe care o resimți în corp. Percepția durerii este legată de starea de spirit pe care o ai, iar aceasta poate fi ridicată în condiții de stres. De aceea, meditatul te poate ajuta să fii calm și în echilibru.

Cum să începi

Probabil te vei gândi că nu știi de unde să începi să meditezi, însă nu este atât de greu. Poți alege dacă vrei să meditezi singur sau dacă vrei să fii îndrumat. În cazul în care vrei să fii îndrumat sunt numeroase aplicații care au cursuri de mindfullness, dar și mulți content creatori pe youtube care fac astfel de sesiuni.

Câteva exemple de aplicații sunt:

Dacă îți dorești ca întregul tău ritual de meditat să fie o experinență mult mai intensă, îți recomand să îți creezi propriul kit pe care să îl folosești mereu.

Acesta poate conține:

  • lumânări,
  • salvie,
  • lemn palo santo,
  • esențe naturale și difuzator, 
  • bețisoare parfumate.

Acestea sunt doar câteva din lucrurile pe care le poți avea în kitul tău de meditat, însă ține de tine ce vrei să alegi și ce nu.

Meditația cu uleiuri esențiale

De asemenea, în timpul meditației se poate folosi o mantră. Mantra  este un cuvânt sau o frază pe care o repetați în timpul meditației, poate fi un instrument care vă ajută să vă eliberați mintea, să stimulați conștientizarea și să vă îmbunătățiți concentrarea în timpul meditatului. 

Meditație în 6 pași

Totuși, dacă ți se pare că sunt prea multe opțiuni și nu știi cum să meditezi, îți voi lasă aici un ritual de meditație foarte simplu din doar 6 pași.

  1.  Găsește un loc liniștit și confortabil;
  2.  Așează-te în acel loc:  locul poate fi în pat, pe canapea sau pe covor, oriunde de simți confortabil. Poți sta cu picioarele încrucișate sau să te întinzi pe spate;
  3. Închide ochii și relaxează-te complet;
  4. Concentrează-te pe respirația ta: Inspiră și expiră adânc, urmărește-ți respirația;
  5.  Observă când te-ai pierdut în gânduri: Cel mai probabil este să începi să te gândești la ceva în timp ce meditezi, însă nu e problemă. Revin-o cu atenția înapoi la inspirat și expirat;
  6. După o perioadă de timp, este la alegerea ta cât timp vei medita, deschide ochii și bucură-te de starea de relaxare și calm pe care ai dobândit-o meditând.

Aceasta este cel mai simplu mod în care poți medita, însă dacă îți dorești ca sesiunea ta de meditat să fie mai complexă, poți oricând să adaugi câțiva pași în plus. Ține de tine cum și când alegi să meditezi.

Sper ca acest articol te va ajuta să înțelegi mai bine care sunt beneficiile practicării meditației și că vei folosi metoda cu cei 6 pași.

De asemenea, poți citi ultimul nostru articol despre modă sustenabilă și află cum poți susține această practică.

Ți-a plăcut acest articol?

Distribuie-l, așa îl vor putea vedea și prietenii tăi!

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter

În acest articol

Urmărește-ne pe social media

Laă-mi un comentariu:

Leave a Comment

Your email address will not be published.

Citește ultimele articole:

Află primul despre noile articolele publicate:

Înscrie-te la newsletterul StyleCorner

Urmărește-ne pe Social Media

Vrei să afli când publicăm articole noi?

Înscrie-te la newsletterul StyleCorner