Cum să faci cea mai bună budincă de chia în doar 15 minute – rețete vegane

Budinca de chia este modul perfect de a-ți începe ziua: îți oferă energia necesară dimineața și este delicioasă. 

De ce ingrediente ai nevoie

Eu prefer să prepar varianta vegană a budincii de chia, cu un mic twist: rețeta originală presupune umflarea semințelor cu lapte vegetal, mie îmi place să o prepar cu apă.

Ingredientele sunt doar 4 (apa inclusă) și vei avea nevoie să dedici maxim 15 minute din timpul tău pentru a pregăti acest mic-dejun, incluzând chiar și timpul în care trebuie să aștepți înainte de a mânca.

În plus, poți adăuga esență de vanilie, nuci, scorțișoară, karob sau orice crezi că s-ar potrivi în „creația„ ta.

Pentru:

o porție pentru o persoană.

Timp de preparare:

 15 minute (cu tot cu timpul în care se absoarbe apa).

Ingredientele necesare:

3 linguri (24 g) de semințe de chia bio

10 linguri de apă

100 g iaurt vegetal

50 g fructe proaspete

+ orice altceva crezi că s-ar potrivi cu fructele alese

Cum să prepari budinca de chia

Budinca de chia se prepară foarte ușor:

  1. Adaugă semințele în bolul/paharul/cana preferată și apa.
  2. Amestecă energic și lasă-le să se liniștească timp de un minut.
  3. Acum ar trebui să aibă o consistență destul de ciudată, semințele de la fundul vasului s-au umflat, iar cele de la suprafață încă nu. Amestecă din nou asigurându-te că toate semințele au intrat în contact cu apa. 
  4. După cam 5 minute ar trebui să fie umflate semințele și vor avea o consistență gelatinoasă. Acum este timpul să adaugi iaurtul.
  5. Peste iaurt îmi place să adaug fructe proaspete.
  6. Lasă budinca să se odihnească 10 minute sau chiar uită de ea pentru câtva ore, oricând ai decide să o mănânci va fi super gustoasă!

Budincă de chia cu fructe de pădure

Budincă de chia reteta vegana cu afine
Budincă de chia reteta vegana cu afine

Combo-ul meu favorit este iaurtul de soya cu afine de la Alpro împreună cu mix de fructe de pădure sau afine simple.

Conform Doc.ro afinele sunt bogate in antioxidanti si vitamina C și ar trebui să le consumăm de cel puțin 2-3 ori pe săptămână atunci când sunt în sezon.

Mama cumpără în fiecare an câte o găletușă de afine de pădure pe care apoi le porționeză în punguțe și le congelează, așa ne bucurăm de afine 100% bio întregul an.

Budincă de chia cu pepene galben

Budincă de chia reteta vegana cu pepene galben
Budincă de chia reteta vegana cu pepene galben

Un alt duo pe care l-am descoperit recent este iaurtul cu piersici de la Alpro și pepene galben.

Cum am ajuns la această combinație? Ei bine, este post și nu mai era decât un iaurt vegan și pepenele galben îl aveam în frigider și trebuia terminat.

Combinația este foarte fresh și îmi aduce aminte de vară, deci mi-a plăcut.

Despre pepenele galben CSID.ro ne spune că este bogat în betacaroten și vitaminele A și E. De asemenea, previne aparitia petelor de pe piele.

Rețeta perfectă pentru dietă

Dacă vrei să slăbești sau, pur și simplu, să-ți detoxifici corpul acesta este mic-dejunul perfect pentru tine.

Cele 2 variații ale budincii de chia propuse de mine nu depășesc 200 de kcal și îți oferă sațietatea și energia necesară până la prânz.

Semințele de chia sunt un super-aliment, deoarece reprezintă o sursă excelentă de fibre, proteine, acizi grasi esentiali Omega-3 si Omega-6, antioxidanti, aminoacizi, vitamine si minerale.

Sper că ți-a plăcut această rețetă și că o vei încerca cât mai curând! Aștept să văd ce rețetă ai inventat pe instagram la @stylecorner.ro.

Ți-a plăcut acest articol?

Distribuie-l, așa îl vor putea vedea și prietenii tăi!

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter

În acest articol

Urmărește-ne pe social media

Laă-mi un comentariu:

Leave a Comment

Your email address will not be published.

Citește ultimele articole:

Află primul despre noile articolele publicate:

Înscrie-te la newsletterul StyleCorner

Urmărește-ne pe Social Media

Vrei să afli când publicăm articole noi?

Înscrie-te la newsletterul StyleCorner